Alla inlägg under februari 2011

Av Gunilla - 28 februari 2011 19:26

Måndag igen och idag var det inte lika kul att väga sig som tidigare. Jag har gått upp 2 hg under veckan som varit. Det är inte mycket och jag vet det men ändå så känns det surt. Min känsla är lite så här: Jaha var det så här länge som det funkade och nu kommer det att börja jävlas? Kommer jag inte att gå ner mer? I nästa sekund så tänker jag att det kommer jag visst att göra! Jag ser ju på forumet att det har varit så här för fler än mig och sedan har de börjat gå ner igen. Det är nog mest rädslan för ett misslyckande som smyger sig på igen....


Men nu måste jag ta nya tag och bevisa att det visst kommer att fungera. Samtidigt så måste jag ta bort fokus från vågen och vikten för det är ju annat än det som har betydelse. Jag sover bättre än tidigare, mina blodsockervärden är bättre och jag var ju faktiskt piggare, innan den här jäkla förkylningen satte in. Nu är det bara att ta sin snoriga och täppa näsa och bita ihop och kämpa på :)


Frukost

Lättyoghurt med havrekli, ett kokt ägg och rökt skinka

Mellanmål

Lättyoghurt

Lunch

Grillad kyckling, grönsallad, tomater och tzatziki

Mellanmål

Rökt skinka

Middag

Ugnsstekt lax, champinjoner och romsås

  

 

Av Gunilla - 27 februari 2011 18:53

Idag har Sigge varit med mig :) Vi började med en promenad till affären där vi köpte lite smått och gott. Sedan hem och dags för lunch. Eftersom Sigge hade vaknat tidigt imorse så var han trött direkt efter maten.

  


Så det blev vagnen och ut på balkongen för att sova. Hann bara lägga ner honom så sov han som en prins. Det var inte myckt jag hann vara med honom för han sov och han sov. Till slut, efter tre timmars sovande, så gick jag ut för att väcka honom. Johan (sonen) tyckte jag var grym som väckte honom när han sov. Men jag tänkte att tre timmar måste räcka och så ville jag ju hinna vara med honom lite också innan han skulle åka hem :)

När han hade kvicknat till så sa jag att han skull få lite fika och han satte sig så fint i soffan och väntade. Jag kom med yoghurt och smörgåsrån och han tittade på mig som att "hallå var är fikat"? Han smakade lite på smörgåsrånet men det var liksom inte fika i hans ögon och så såg han ju hur Johan mumsade på en kokosruta. Så det var bara att häma en sån och lite festis och det gick minsann ner :)

  

Är det bara det här jag får? Var är fikat?

 

Nu är det redan söndagskväll och dags för jobb imorgon. Otroligt vad helgerna går fort. Hoppas ni alla haft en bra helg. Det har i alla fall jag haft!


Av Gunilla - 27 februari 2011 18:13

Så här har min matdag sett ut idag:

Frukost

Lättyoghurt med havrekli, kokt ägg med lite kvaiar och rökt skinka

Lunch

Grillad kyckling och omelett

Mellanmål

2 skivor Dukan-franska och rökt skinka

Middag

Skinka, kyckling, räkor, tonfisk och Rhode Island-dressing

  


Av Gunilla - 27 februari 2011 09:18

Klockan är bara nio och här är vi i full aktivitet. Tvättar både uppe i lägenheten och nere i tvättstugan. Ska byta blommor i fönstren för mina gamla ser sååå ledsna ut. Ska försöka ge mig på Linas rum sedan så att det blir snyggt där också. Lina och Per ska till Hudiksvall på fotboll för Lina har en träningsmatch där. Själv ska jag få vara med Sigge idag :)


Har inte hunnit handla inför veckan som kommer och det skulle jag behöva göra. Vi får se hur sent det blir innan Lina och Per kommer hem, kanske vi hinner i kväll. Alltså det är bara att konstatera att helgerna är för korta för allt som man vill hinna göra!



Får se om vi tar oss en promenad ute innan vi ska äta lunch.

Av Gunilla - 26 februari 2011 21:38

Tillbaks hemma igen efter god middag och trevligt sällskap. Hade tänkt att föreviga allt det goda och visa här på bloggen men hade glömt kameran hemma. Så jag ringde hem och bad Lina ta med den när hon kom, men ni som har tonåringar vet ju hur mycket de har i sina små huvuden, så ja hon glömde den också hemma. Sådan mor sådan dotter :)

Frukost

Lättyoghurt med havrekli och kokt skinka

Lunch

Tacoköttfärs med sallad, gurka, tomater, rödlök och salsa

Middag

Oxfilé, fläskfilé, rödvinssås, gurka, tomater, sallad, rödlök och stekta champinjoner

Senare på kvällen fick vi grönsaksdip.


Egentligen skulle jag ju haft en proteindag idag men eftersom jag visste att vi var bortbjudna så bytte jag och tar den imorgon istället.

Av Gunilla - 26 februari 2011 13:55

Hemma från shoppingen igen! Det blev en sväng på IKEA där nya mattallrikar, assietter, djuptallrikar, muggar, servetter och en stekpanna inhandlades.

  


Sedan en tur in på Birsta City där jag hittade en liten mjölkkanna inne på Åhléns, köpte lite prylar inne på apoteket och sedan en lunch på Charm. Specialbeställde en tacotallrik utan bröd och chips men med mera grönsaker och köttfärs.


Sedan ska vi på middag till Britt och Håkan där vi kommer att få träffa Li eftersom de ska vara barnvakt. Det ska bli så kul att få träffa henne igen, det var ett tag sedan sist. Får se om det blir några bilder som jag kan lägga upp på bloggen imorgon. Ha en fortsatt bra lördag allihopa!

Av Gunilla - 26 februari 2011 09:08

Japp, så var lördagen här och jag har dragit på mig en förkylning lagom till helgen. Visst passar man liksom in det bra? Har intagit frukost tillsammans med en Ipren och en Berocca. Jag laddar trots allt för lite seriös shopping. Har tänkt inhandla lite nya blommor och nya kaffemuggar och sedan får vi se om jag dyker på något annat spännande. :)


Vad ska ni andra göra idag?

Av Gunilla - 25 februari 2011 17:02

Dagen i dag:

Frukost

Lättyoghurt med havrekli

Mellanmål

Rökt kalkon och paprika

Lunch

Kyckling, fläskkotlett och blandade grönsaker

Middag

Skinka, kyckling, räkor, sallad, gurka och tomater


Till Let´s Dance blir det nog räkor ikväll igen. Det har ju liksom blivit helgmyset nu för tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards