Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Gunilla - 22 februari 2011 18:31

Dagen idag:

Frukost

Lättyoghurt med havrekli, linfrön och psylliumfrön, kokt skinka

Mellanmål

Kokt skinka och te

Lunch

Ugnsstekt lax och kesellasås

Mellanmål

Tussilulls majsbröd och kaffe

Middag

Kesoköttbullar och 2 stekta ägg

  

Av Gunilla - 22 februari 2011 14:57

För två veckor sedan var jag på kontroll för min diabetes. De tog blodprov som de sedan skickade iväg för att se hur mitt blodsocker har legat ca 4-6 veckor tillbaka, ett så kallat "långtidsblodsocker". Detta innebär att man kan se hur mitt blodsocker legat sedan typ nyår. Eftersom jag bara ätit efter Dukan-dieten i en vecka när jag tog mina prover så tror jag inte att den har hunnit ge så stort genomslag men jag har dock hållt mig från kakor och sött sedan nyår.


Mina prover visade att mitt långtidsblodsocker sjunkit från 6,1 till 5,6! Vad ska då inte nästa långtidsblodsocker visa när jag ätit efter den här dieten under en längre tid? Jag tror absolut att som jag äter nu är jättebra för mitt blodsocker och mitt mål är ju att slippa börja med medicin och 5,6 innebär ingen medicin!


Dukan-dieten har inte bara inneburit en viktminskning på 6 kg under de här tre veckorna utan också inneburit att jag är piggare än förut och sover bättre. Och så tror jag att det på sikt kommer att hålla mina blodsockervärden inom det godkända.


Ni andra som håller på med Dukan-dieten, har ni märkt några förändringar förutom er viktminskning? Skulle vara intressant att höra...

Ovido - Quiz & Flashcards