Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Gunilla - 4 februari 2011 19:06

Sakta men säkert så börjar jag närma mig slutet på den första fasen. Jag ska ju vara i attackfasen i 7 dagar så den sista dagen blir på söndag. Så här har min dag sett ut hittills.

Frukost

Lättyoghurt, havrekli, 1 kokt ägg och några skivor rökt skinka

Mellanmål

Lättyoghurt och 2 skivor rökt skinka

Lunch

2 köttfärsbiffar och 2 stekta ägg

Mellanmål

Lättyoghurt och några skivor rökt skinka

Middag

Fläskfilé, tzatziki och "dukan-bea"

  


En promenad på 25 minuter är också avklarad och just nu står en plåt med muffins i ugnen och väntar på att bli klara. Det är yoghurtmuffins som jag också kan äta, så det ska bli spännande. Jag har även köpt in Berocca, ett kosttillskott med vitaminer och mineraler. Det gör ju inget om man blir lite piggare :)

  


Av Gunilla - 4 februari 2011 14:09

Förlåt för dålig uppdatering igår men jag var ju till Stockholm och när jag kom hem var jag ganska slut. Men här kommer uppdateringen för gårdagen. Ja igår var ju utmaningens dag och vet ni jag klarade den! Jag känner mig mycket nöjd med mig själv.

Frukost

Omelett, rökt skinka, lättyoghurt och havrekli

Mellanmål

1 kokt ägg och 1 bit Carls bröd

Lunch

Kyckling och lite tzatziki

Mellanmål

1 kokt ägg, rökt kalkon och lättyoghurt

Middag

2 stekta ägg och 4 skivor rökt skinka


Dagen blev som den blev med förskjutna mellanmål och middagen, som jag åt när jag kom hem vid nio-tiden. Men jag tycker ändå att jag klarade mig riktigt bra. Uppdraget utfört! Återkommer senare med mera...

Ovido - Quiz & Flashcards