Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Gunilla - 19 februari 2011 20:36

Nyligen hemkommen från födelsedagsmiddag hos svärmor och svärfar. Nu rullar Melodifestivalen på TV:n i bakgrunden. För varje år så funderar jag på hur alla de bidrag som blev ratade egentligen lät. Var de verkligen sämre än de som kom med? Man bara undrar... Ändå sitter jag här lördag efter lördag och kan inte låta bli att kolla in låtarna. Är det fler som är som jag?

Min lördagsmeny:

Frukost

Lättyoghurt med havrekli, linfrön och psylliumfrön och omelett och bacon

Lunch

Nötfärsgulaschsoppa

Mellanmål

Lättyoghurt och rökt skinka

Middag 

Lövbiffsgryta och sallad, gurka och tomater


Nu åter till Melodifestivalen och grönsaksdippen. Trevlig lördagskväll på er!

Av Gunilla - 19 februari 2011 15:50

Jag blev så trött i morse när jag tittade på termometern och det var -26 grader! Nu så är jag trött på vintern och vill ha vår. Så jag började med att göra lite vårigt i köket.

  


Det kändes genast lite bättre med glada färger runt omkring sig. I morgon ska jag ge mig på sovrummet som i mina ögon är en katastrof. Nu ska vi snart iväg på middag men jag återkommer ikväll med uppdatering. Ha en fortsatt bra dag!

Av Gunilla - 19 februari 2011 08:15

Så var det lördagmorgon och den här dagen kommer nog att gå i städningens tecken :( Inte kul men ändå sådant som måste göras, anser jag, men kanske inte resten av familjen...

Bjuder på en bild från gårdagskvällen när vi åt räkor. Det är inte lätt att äta räkor när man har två katter i familjen. Doris höll på att gå upp i limningen. Snälla, ge mig en räka!

 


Vad ska ni göra idag när det är lördag? 

Ovido - Quiz & Flashcards