Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Optikerbesök

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticitet i senan till muskeln som lyfter ögonlocket. Han skickade remiss till ögonmottagningen på sjukhuset och sedan får vi se vad de säger. Eventuellt blir det något slags ingrepp. Angående synen så hade det blivit lite sämre på ena ögat så han rekommenderade byte av glas. Sedan var linserna på bägge ögonen lite grumliga och det är väl något som de också kommer att kolla upp på sjukhuset. Det var det. Känns sådär att måsta köpa nya glasögon efter bara ett år. Det är ju inte billigt precis med de glas som jag behöver. Men det är ju tur att vissa saker går att åtgärda i alla fall.


Men nu blir det en huvudvärkstablett, lite vila och sedan åter till böckerna innan det är dags att åka och handla något till middagen. Det blir bara Johan och jag för Lina och Per ska på handledarutbildning på körskolan. Hej på er!



 
 
Mona

Mona

2 april 2012 17:03

Hej på dig,
Trist att behöva köpa nya glas, men bågarna kan du ju behålla om de är nya.
Jag skulle behöva nya bågar med samma styrka som jag har idag, men jag hatar att prova ut nya, har så svårt att bestämma mig.
Tar nog med mig lilla fröken, hon har bra (men dyr) smak.
Hoppas ingreppet inte blir obehagligt för dig, men det blir säkert bra efteråt.
Nu ska jag fortsätta klå dig i Wordfeud, idag känns det som om jag har flyt.;-)
Fast det kan ju vända, det har hänt förr.
Kram

http://amonazondukan.blogspot.com

 
Britt

Britt

2 april 2012 18:32

Tråkigt med ögat, men det är ju bra att du har koll på det. Hur lång tid tar det innan remissen ger dig en tid? Men nu är det snart riktig vår och då blir det varmt och soligt då blir vi pigga och glada och kommer ut ur vår vinter dvala.
Ta hand om dig nu./ Kram Britt

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Av Gunilla - 25 mars 2012 08:39

Det blir längre och längre mellan mina blogginlägg. Det är inget som jag vill men jag har helt enelt inte orkat. När jag kommer hem från jobbet är det middag, plock och sedan räcker inte orken till mer. Jag vill verkligen att den här tråkperioden som...

Ovido - Quiz & Flashcards