Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Gunilla - 2 februari 2011 20:32

Min huvudvärk sitter fortfarande i men jag känner att jag har en förkylning i kroppen så det kan bero på det. Det är bara att härda ut. Min dag har varit bra och jag förvånas fortfarande över att jag inte är hungrig. Så här har mina måltider sett ut:

Frukost

Lättyoghurt, havrekli, 2 kokta ägg, rökt skinka och kaffe

Mellanmål

2 bitar Carls bröd och lättyoghurt och kaffe

Lunch

2 köttfärsbiffar och 2 stekta ägg, kaffe

Mellanmål

1 bit Carls bröd och lättyoghurt

Middag

1 kycklingfilé och tzatziki


En promenad på 30 minuter har jag tagit och även hunnit med en sväng till Birsta City. Har köpt två tröjor, en ljuslykta och ett ljus. Gissa vilken färg? Jag har även varit och hämtat mina nya glasögon, två par, så nu är det till att vänja sig. Tyvärr har jag inga bilder då batteriet på kameran har lagt av men de kommer...


Imorgon blir en utmaningens dag. Jag väljer att kalla det för utmaning och inte ett problem. Någon i familjen sa att jag skulle se mig som en del av en lösning och inte en del av ett problem. Jag ska på möte till Stockholm och det är alltid svårare att styra över maten när man inte är på hemmaplan och kan äta det man själv tillagat men jag har bestämt mig för att göra det bästa av situationen. Så imorgon blir det en utmaning men jag är beredd! Ha en bra kväll allihopa!

Av Gunilla - 2 februari 2011 13:06

Jag blev så glad när jag hittade tre olika yoghurtar som jag kan äta. Dels för att de är okej för denna diet men också för att de är utan tillsatt socker, vilket är bra för min diabetes. Min absoluta favorit är den med smak av persika, passionsfrukt och vanilj. Jag rekommenderar dem varmt. MUMS!

  

Ovido - Quiz & Flashcards