Alla inlägg under maj 2011

Av Gunilla - 30 maj 2011 18:16

Dåligt uppdaterad blogg, jag vet...Inspirationen har uteblivit och jag har mest känt mig trött och grinig. Med andra ord så ville jag bespara er alltför tråkiga och griniga inlägg. Måndag är ju vägdag och vågen visade på ytterligare plus. Har lyckats gå upp ytterligare två hekto från förra veckan.


Jag känner mig rådvill och vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att komma på rätt spår igen. Känns som om jag har spårat ur. Har också funderat på om kolhydratbristen börjar ge sig till känna nu eftersom jag är så trött hela tiden. En annan sak som hänt är att jag tappar mer hår än förut. Vet inte om det har med dieten att göra men funderar gör man ju... Ni andra som äter så här, har ni råkat ut för något liknande? Dela gärna med er i sådana fall.


I fredags kom min son med detta paket

  

Det var en tidig morsdagspresent   Jag fick högtalare till den bärbara datorn så att jag kan poppa! Tack Johan!


I lördags när jag skulle gå och lägga mig så kände jag att det var något i min säng. Tände lampan och såg det här

  

Ett morsdagskort med några rader från min dotter och en lott. Hon skulle sova hos en kompis så hon hade lagt det där redan kvällen innan. Tack Lina!


Jag är så glad för mina barn. De är glädjen i mitt liv och kommer så alltid att vara   


Nu kära vänner ska jag påbörja något nytt stickprojekt. Tjingeling!

Av Gunilla - 25 maj 2011 18:16

Så var vi framme i mitten av veckan. Den här veckan känns ovanligt seg men det kanske beror på att jag är så trött. Efter jobbet svängde jag in på affären för att handla lite till middagen. Massor av bilar var det där och klockan var ändå bara tre på eftermiddagen. Då kom jag på att det var en sådan där kundkortskväll och naturligtvis var alla pensionärer där. Skämt åsido, men sådana där kvällar lockar PRO-gänget.   


Väl inne på affären rafsade jag åt mig det jag behövde och gick till kassan och betalade. Eftersom det var så mycket folk så blev det lite trångt och jag visste inte var jag skulle ställa kundvagnen. Försökte göra det så smidigt som möjligt men fick en kommentar från en äldre herre att så där blir det när man handlar mycket! Vaddå mycket? Två matkassar och förresten vad fan hade han med det att göra? Jag säger bara: PRO!


Nej, nu åter till städningen och sedan göra klar min matlista så jag vet vad jag ska handla imorgon eller när jag ska hinna det...

Av Gunilla - 24 maj 2011 17:35

Det är mycket som händer nu och jag försöker att hänga med så gott det går   Efter jobbet mötte jag upp Lina för hon bara måste ha nya benskydd inför matchen i kväll. Jag kan säga att det är ett helt företag att hitta de rätta benskydden. Hade det hängt på mig så hade jag gått på färgen. Tyvärr fanns det inga rosa...


Sedan hem och kocka lite middag och nu snart iväg och se matchen. Jag tar hunden med mig och går dit så får jag också min promenad avklarad. Ja sedan har kvällen gått och tusen saker har blivit ogjorda men det är sånt man får ta. Hus och hem står kvar ändå, eller hur?


Imorgon bitti när jag ställer mig på vågen så hoppas jag att de där hektona jag gick upp har försvunnit och att jag är på banan igen. Ha det bra alla där ute och var rädda om varandra.



Av Gunilla - 23 maj 2011 17:30

...och jag är trött. Men så är livet, ibland är det upp och ibland är det ner. Förra veckan resulterade i + 0,7 kg på vågen. Det var väntat så ingen överraskning där inte. Känner att jag den sista tiden tappat lite fokus och det har blivit mer grönsaksdagar än proteindagar och lite otillåtna saker. Men det är bara att börja på ny kula så idag har det varit en ren proteindag. Måste skärpa mig nu för jag vill ju gå i mål snart...


Helgen har gått i städningens tecken och så har vi varit på fotboll. Linas lag vann och hon slog in det avgörande målet så hon var nog nöjd.   

Igår så fixade Berit mitt hår, så nu är jag blond igen. Tack snälla Berit för hjälpen.


Pappa, Göta, Britt och Håkan är på husvagnssemester och de verkar ha det bra. I alla fall vad jag kan se på bilderna på Britts blogg. Men hallå, jag vill se lite mer bevis på shopping! Seriös shopping   

Av Gunilla - 20 maj 2011 19:58

Jag säger bara: skönt att det är fredag och helg! Den här veckan har känts extra tung och jag har inte varit så pigg    Hade nyss en diskussion med min son om hur det såg ut på hans rum. Det känns som att nästa steg är sanering och då tar jag inte till i underkant. Jag lovar!


Imorgon väntar lite småpyssel och sedan Linas fotbollsmatch. Varför är det alltid så mycket att göra och så lite tid? Jag skulle behöva en semestervecka   


Vad gör ni andra där ute? Jag är lite nyfiken av mig...

Av Gunilla - 18 maj 2011 18:48

Japp, då är vi hundvakt ett tag. Bra kan man tycka för då kommer man ut på promenader vare sig man vill eller inte. Så tänkte jag också och tog med mig hunden ut efter middagen. Det var bra, om man ville ha längre armar! Jag har aldrig varit med om en långsammare och tjurigare hund. Det måste ha sett roligt ut för jag typ släpade honom runt bostadsområdet...


Jag håller på att göra en grundlig genomgång av köket och fy vilken tid det tar! Putsade fönstren och bytte gardiner nu ikväll samt oljade in vårt köksbord. Tror inte det är så mycket kvar nu...så då är det väl bara att sätta igång i nästa rum. Det kanske blir hallen, vem vet?


Hoppas ni alla har haft en skön dag i solen och får en lika skön kväll. Tjingeling från mig!

Av Gunilla - 17 maj 2011 19:20

Idag har det varit möte större delen av dagen så när jag kom hem så kände jag att en promenad kunde vara på sin plats. Sagt och gjort och vilken tur att jag gjorde det på en gång för sedan kom regnet. Ibland ska man ha lite tur, vilket min man inte hade då han fick cykla hem i spöregnet.


Inte nog med det för sedan tvingade jag med mig honom på Birsta City och alla som känner Per vet att det inte är hans favvoställe   

Jag skulle fixa till glasögonen som blivit på tok för stora. Kan de bli det eller har mitt huvud minskat i omfång pga dieten?   Jag fick mina brillor fixade men nog kan man väl tycka att de kan putsa ren de efter sig? Nej, jag fick gå ut därifrån med fullt av tumavtryck så att man gick som i en dimma. Sedan gick vi över på IKEA för att handla en endaste grej. Först gick vi fel och när vi äntligen kom på rätt ställe så fanns inte det vi skulle ha. Typiskt! Inte världens bästa kväll men så är det ibland...


Frukost

Lättyoghurt med havrekli och ett kokt ägg med kaviar

Mellanmål

Lättyoghurt och rökt skinka

Lunch

Panerad fisk, skagensås och vitkålssallad

Middag

Biffstroganoff och grönsallad

 

Av Gunilla - 16 maj 2011 17:03

Måndag och vägdag. Vågen visade på - 1,3 kg så totalt 15,3 kg på 15 veckor   Sakta men säkert närmar jag mig mitt mål, bara 6,1 kg kvar.


Frukost

Lättyoghurt med havrekli och 2 finncrisp med smör, ägg och kaviar

Mellanmål

Lättyoghurt och rökt skinka

Lunch

Kyckling och dragonsås, grönsallad

Middag

Lax och skarpsås

  

Nu ska jag dricka lite kaffe och sedan kommer Catarina och hämtar mig. Vi ska på musikcafé och höra Gertrud sjunga ikväll, kul!

Ovido - Quiz & Flashcards