Alla inlägg under januari 2012

Av Gunilla - 30 januari 2012 18:48

Och vi börjar veckan med en rivstart! Mycket att göra på jobbet inför morgondagens workshop i Stockholm. Så imorgon blir det Stockholm tur och retur. Jag åker med tåget som går 6.01 härifrån Sundsvall och åker hem så att jag är hemma 22.00 En heldag med andra ord!


Bestämde mig i dag för att läsa kursen som jag har kommit in på. Beställde därför böckerna och typiskt nog så var en av dem slut och det är en av böckerna som vi ska börja med. Har redan tappat två veckor på kursen så jag vill ju komma igång så fort som möjligt, Speciellt eftersom tre av böckerna är på engelska. URK..  


Matmässigt går det hyfsat tycker jag. Har hittat en hel del produkter som är mjölk- och vetestärkelsefria. Det gäller liksom att prova sig fram. På vågen händer inget men jag tror att min kropp jobbar för högtryck och har inte tid med någon viktminskning. Har haft ont i magen eller snarare äggstockarna i snart en vecka nu. Eller jag kanske ska säga äggstocken eftersom jag bara har den ena kvar. Jag väntar och ser vad som händer och jag ska ju på återbesök den 16 februari.


Men nu funderar jag på att färga håret och då är det nog dags att börja innan kvällen blir alltför sen. Ha en bra måndagkväll allihopa!



Av Gunilla - 28 januari 2012 10:39

Japp så var det lördag! Känner mig inte alltför pigg efter en natt med alldeles för lite sömn. Får försöka att fylla den här dagen med aktiviteter av olika slag så att jag inte somnar   I onsdags var jag och klippte mig så idag tänkte jag att jag skulle åka och kika på lite hårfärg. Har funderat på om jag skulle dra slingor eller färga i mörkare färg. Lutar åt att färga då det känns lite för tidigt med slingor. Tror jag väntar med det till lite närmare våren. Har varit på Birsta City två kvällar i rad och lyckats köpa ett par stövlar och ett par typ boots. Vet ännu inte om jag ska behålla stövlarna då de satt lite trångt men eftersom det är skinnstövlar så går de ju ut lite så då kanske de blir bra.


I höstas sökte jag tre kurser men då det var många sökande så blev jag reservplacerad på alla tre och trodde att jag inte hade någon chans att komma med. Men nu har jag blivit antagen till två av dem och tror att jag ska gå den ena. Det är en psykologikurs som handlar om ledarskap och coaching och den verkar jättebra och intressant. Ska ta ett sista avgörande nu i helgen och i sådana fall beställa böcker. Måste komma igång på stört eftersom jag redan missat två veckor.


Men nu ska jag plocka undan lite här hemma, ta lite lunch och dra iväg på spaning. Hej på ett tag!

Av Gunilla - 25 januari 2012 19:22

Eller lill-lördag som en del säger. Idag har varit en hektisk dag och imorgon kommer jag att jobba hemifrån för att hinna klart ett arbete som ska vara klart så fort som möjligt. Ibland är det inte så stora tidsmarginaler men det är bara att göra det bästa man kan.


Matmässigt så försöker jag att hitta mat som funkar för merparten av familjen samtidigt som vissa saker är svåra att tillaga nu. Eller så handlar det om att jag ännu inte har upptäckt hur jag kan göra dem på ett annat vis än tidigare. Det är inte för inte som vi är vanemänniskor. Tror att jag ska försöka att baka lite i helgen.


Förkylningen och känningen åt bihålorna som jag kände i måndags verkar ha gett med sig och det känns skönt i alla fall. Fortsätter att ta de droppar som jag fick med mig hem efter besöket i fredags och äter det jag ska och avstår det som inte är bra och som kroppen är överbelastad med. Sedan får vi se hur det ser ut i min kropp när jag ska på återbesök den 16 februari.


Men nu åter till städning, tvätt och annat glamoröst här i livet. Tjingeling!

Av Gunilla - 23 januari 2012 18:33

Och den nya veckan börjar med förkylning och en släng åt bihålorna känner jag. Eftersom jag hade en bakterie i kroppen som kommer från luftrören så är det väl den bakterien som ska ut nu då. Jag får se det som att min kropp går igenom en stor utrensning och sedan blir den som ny! Hoppas kan man i alla fall  


Annars har dagen flutit på bra med mycket att stå i på jobbet. När jag kom hem så möttes jag av det där jätteberget med disk som man inte vill se när man ska till att laga mat. Jag saknar en diskmaskin mer och mer för varje dag...


Hade tänkt att ta en sväng på Birsta City men känner att jag inte riktigt orkar det utan stannar hemma och kurar istället. Kanske man skulle ta ett bad? Trevlig måndagkväll på er allihopa där ute!

Av Gunilla - 22 januari 2012 13:36

Vart tog helgen vägen? Igår började vi helgen med att ta en promenad på ca 40 minuter tillsammmans med Britt och Håkan. Sedan följde jag med dem och handlade inför kvällen och sedan blev det en tripp till Birsta City. Britt inhandlade en del nya kläder som var jättesnygga.


Dagen idag har vi varit och handlat lite mat och skadetejp till Lina som ska spela fotboll idag. Roligt att se henne vara igång igen efter uppehållet. Jag har stickat klar de raggsockar som jag påbörjade i veckan och börjat på ett par nya i barnstorlek.


Gällande maten så försöker jag  hitta produkter som jag kan äta och funderar på maten inför kommande veckan. Lite att planera och stå i och det blir mycket läsande på innehållsförteckningar. Jag fick ju en behandling när jag var på besöket i fredags och sedan fick jag droppar med mig hem som jag ska ta två gånger om dagen. Det känns som att det håller på att hända något i min mage, den låter och lever om. Jag hoppas på att det är "utrensningen" som har satt igång. Jag vet att det kommer att ta tid innan dessa ämnen är borta ut min kropp men det är bara att ta en dag i taget.


Nu väntar fotbollsmatcher hela eftermiddagen så vi hörs igen imorgon allihopa!

Av Gunilla - 20 januari 2012 14:41

Ja, då var jag tillbaka från mitt besök i Hudiksvall. Jag har varit på Allergi- och Hälsomottagningen och blivit undersökt med något som heter BioResonansTerapi. Jag hade belastning på mina lungor, lever, tjocktarm och hormonerna. Jag hade också två olika sorters bakterier i kroppen. Min kropp är överbelastad av vetestärkelse och mjölkprotein, så det ska jag inte äta nu. Så då vet jag det. Försöker att ta in allt det här nu och smälta. Funderar över vad jag kan äta och inte äta. En sak har jag kommit fram till och det är att jag kommer inte att fokusera på att gå ner i vikt den närmaste tiden utan hitta mat som jag mår bra av och som min kropp kan ta hand om. Om jag sedan går ned i vikt på köpet så är det bara en bonus.


Det känns skönt att det är fredag idag och att helgen stundar. Inget speciellt inbokat förutom en fotbollscup på söndag som Lina ska vara med i. Vad ska ni andra göra i helgen?

Av Gunilla - 19 januari 2012 17:26

Just nu vet jag varken ut eller in. Hur ska jag äta för att må bra och gå ner i vikt? Vad ska jag göra för att få sova? Hur ska jag göra för att må bra igen? Jag har många bitar att ta itu med och jag tror att det är det som delvis ställer till det för mig. Det går inte att greppa om allt på en gång men samtidigt så hänger allt ihop. Har under 11 dagars tid undvikit, socker, ris, pasta, potatis, bröd och produkter med mycket fett. Tycker egentligen att det är en ganska stor förändring men i stort sett så händer inget på vågen och jag känner mig inte piggare snarare tröttare och tröttare. Hm vad är det som är fel? Ska ju på ett besök imorgon och vi får se om det ger några svar på mina funderingar...


Annars händer inte så mycket just nu. Jag passar på att sticka den tid som jag har över för att det mår jag bra av. Härligt att påbörja ett arbete och se det växa fram till något färdigt och användbart. Synd bara att mycket av det jag gör blir liggande men kanske kan jag sälja det till någon framöver. Just nu håller jag på med en rosa mönsterstickad kofta till lilla Alice som är en vecka nu. Denna stickning alternerar jag med ett par raggsockar som jag påbörjade i förrgår kväll. Alltid bra att ha två arbeten på gång samtidigt. Variation är bra!



Av Gunilla - 18 januari 2012 17:00

Jag har fått en award av Mona som har en blogg som jag följer. Jag började läsa den när jag började äta efter Dukan i början på förra året. I sin blogg skriver hon om Dukan-dieten, lägger in recept men också om vardagen, stort som smått. Jag uppskattar mycket att hon skriver med humor och glimten i ögat. Vi brukar också spela Wordfued emellanåt. Bloggen heter Du kan Dukan



                               


Om man får en award och vill vara med och sprida den vidare så ska man kopiera bilden och länka till den man fått den av. Vidare tipsa och länka till fem bloggar som man vill sprida vidare. 


De bloggar jag vill tipsa om är:


Resten av mitt liv, efter gastric bypass

Bloggaren är min svägerska, Britt, som i början på december genomförde en gastric bypass. I bloggen får man följa hennes vardag före och efter operationen. Hon skriver ner hur och vad hon äter men också tankar, stora som små.


Mikael Bror Näslund

Bloggaren är min brorson och denna blogg är helt nystartad. Ska bli så kul att följa den och Mikael. Han jobbar som kock och jag tror att hans blogg kommer att innehålla lite av varje.


Clara stickar

Eftersom jag är sann stickfantast så vill jag tipsa om denna blogg. Bloggaren heter Clara och tycker precis som jag om att sticka. Hon lägger upp fina bilder på sina alster och ibland också mönster. Men hennes blogg handlar också om hennes vardag.


Nu blev det bara tre bloggar men det kan hända att jag återkommer med två till ganska snart.

Ovido - Quiz & Flashcards