Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Gunilla - 20 februari 2011 17:52

Jaha, så börjar söndagen och därmed också helgen gå mot sitt slut. Undrar varför helgerna går så fort? Min söndag började ju med en morgonpromenad och sedan blev det lite städning och gardinbyte i sovrummet. Efter det tog Per och jag en promenad runt Sidsjön tillsammans med Britt och Håkan. Så idag har det blivit mycket promenerande. Tror jag har tagit igen lite av det jag inte motionerat i veckan :)


Berit, Linda och Sigge har varit här på eftermiddagen och Berit har hjälpt mig att lägga i färg i håret. Så nu är man som en ny människa. Tack snälla Berit! Dagen  idag:

Frukost

Lättyoghurt med havrekli, linfrön och psylliumfrön

Lunch

Hamburgare med två stekta ägg

Mellanmål

Tussilulls majsbröd och kardemummaskorpor

Middag

Kycklinggryta med bacon och lök


Hoppas ni alla haft en skön söndag för det har jag haft. Imorgon bitti väntar vägning och då får vi se om det är upp eller ner...




Av Gunilla - 20 februari 2011 07:53

Ja det är nog vad min kropp är i nu. Den har aldrig varit ute på promenad klockan sju en söndagmorgon. Jag känner mig faktiskt chockad själv! Men det var ju nästan sommar i morse med bara -10 grader och eftersom jag inte varit ute och gått på några dagar då det varit så kallt så tog jag mig nu i kragen och gjorde det direkt på morgonen. Nu har jag intagit frukost och väntar på att kaffet ska bli klart. Sedan blir det fortsatt operation städning. Tjingeling på ett tag!

Ovido - Quiz & Flashcards