Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Attack-fasen

Av Gunilla - 13 februari 2011 10:59

Här kommer en sammanfattning av Attack-fasen, från boken. Tänkte det kunde vara bra för de som funderar på att börja denna diet och har lite funderingar. Men den kanske är bra för andra också.


Under den här perioden, som kan vara mellan en och tio dagar beroende på omständigheterna, har du fri tillgång till de matkategorier som finns listade här nedan. Från de här kategorierna kan du äta allt du vill, utan några restriktioner oavsett vilken tid på dagen. Tänk på det som en "hela-dagen ät så mycket som du vill buffé". Du är också fri att mixa och matcha den här maten. Lösenordet är mycket enkelt och icke förhandlingsbart: du kan äta allting på listan utan undantag; allting som inte finns med på listan är förbjudet, så glöm den maten för stunden, med vetskapen om att mycket snart kommer du att få äta den igen.


1. Magert kött: nötkött (förutom revben och entrecote), kalvkött, grillad eller ugnsbakad utan olja och fett.

2. Inälvsmat: njurar, lever, nötkött tunga (toppen av tungan)

3. All fågel, förutom anka och gås, men utan skinn

4. All fisk, fet, mager, vit, oljig, rå eller kokad

5. Alla skaldjur

6. Skinka med låg fetthalt, skivad kyckling med låg fetthalt

7. Ägg

8. Fettfria mejeriprodukter

9. Minst 1,5 liter vatten om dagen med låg salthalt

10. 1,5 msk havrekli varje dag

11. En obligatorisk 20-minuters promenad varje dag

12. Extra: kaffe, te, vinäger, aromer, kryddor, örter, ättiksgurka, citron (inte saft/läsk), salt och senap (med måtta)


Bortsett från det extra och de huvudsakliga matkategorierna, ÄT INGET ANNAT. Allt annat, allting som inte uttryckligen finns med på listan, är förbjudet under den relativt korta perioden som Attack-fasen varar.


Därför, koncentrera dig på allt som är tillåtet och glöm resten. Variera dina måltider, mixa och matcha i vilken ordning som helst, gör dina menyer intressanta och glöm aldrig att du kan äta så mycket du vill av allt som finns på den här listan.

 
 
maria

maria

13 februari 2011 18:41

Mycket bra info!!

Beskriver precis hur det är i första fasen!

Och när man faktiskt märker att kilona försvinner fast man ändå får äta obegränsat så bli man motiverad!!

Bra att du la ut det här...

http://www.nattstad.se/viktigasidan

 
Ingen bild

Berit

14 februari 2011 06:55

Tack för bra information!!!
Jag är inne på min tredje dag...det känns bra.

 
Ingen bild

Maria

2 oktober 2011 14:04

Hej !
Tänkte prova Dukan. Undrar bara över fettfria mejeriprodukter... Är det OK med 0,5 % naturell yoghurt ?? Min affär har inget annat, och blir det "för krångligt" att skaffa det man behöver är väl risken att man inte orkar... Tack för en bra sida !

 
Gunilla

Gunilla

6 oktober 2011 07:10

Hej Maria!
Det är helt okej med den yoghurt du nämner. Jag tror att det handlar om att hitta något som fungerar i vardagen. Jag använder t ex Milda Mat 4% ibland när jag lagar mat. Hoppas allt går bra för dig och lycka till!

http://lifeinpink.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

20 november 2011 16:07

Hej Gunilla,

Vet du vad det är som avgör hur många dagar man ska vara på attackfasen?

Mvh / Anna

 
Gunilla

Gunilla

28 november 2011 20:35

Vet inte men det är nog en uträkning utifrån svaren på alla frågorna som man svarar på när man registrerar sig.

http://lifeinpink.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards