Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Var är solen?

Av Gunilla - 27 mars 2011 09:35

Jag ville ju att det skulle vara sol idag. Men trots det så ska jag ta mig ut på en promenad. Till gårdagens middag unnade jag mig rödvin till maten vilket jag inte gjort på hela tiden som jag ätit denna diet. Jag hade bestämt mig för att när jag hade gått ner 10 kg så skulle jag unna mig rödvin till maten men inte förrän då. I går morse ställde jag mig på vågen och hade då gått ner 10,1 kg.


Jag har inte tordas laborera så mycket med maten för jag har varit rädd att trilla dit och återgå till gamla vanor. Nu känns det lite bättre och jag tycker att jag lär mig mer och mer vad jag kan äta som är okej och vad som inte är det, trots att det alla gånger inte är okej enligt Dukan. Jag kan t ex unna mig ett Carls bröd med smör på, inte alla dagar men ibland. Jag har bestämt mig för att ta det långsamt och inte skynda på.


Gårdagen gick i shoppingens tecken. Det blev lite nya underkläder och naturligtvis garn. Besökte en ny garnaffär som jag inte varit till tidigare och de hade hur mycket garn som helst och till bra priser. Det var som att gå in i en godisaffär för ett barn när jag var där. Den kommer definitivt att besökas igen. Här kommer ett smakprov på de garner som jag köpte:

 


Det rosa ska bli en sommartröja till mig och de melerade garnerna ska bli sockar. Nu ska jag göra mig i ordning och sedan gå ut på en prommis, vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards