Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Gunilla - 26 mars 2011 21:49

Tillbaka från god middag med storebror och hans familj samt min pappa och Göta. Nu är det sängen som väntar. Berättar mer imorgon om min lördag.

Frukost 

Omelett och rökt skinka

Lunch

Kyckling, morötter, sallad, gurka, tomater coleslaw och tzatziki

Mellanmål

Lättyoghurt och havrekli

Middag

Förrätt: räkor, ägg, sallad, gurka, tomater, gröna ärtor och lite dressing

Varmrätt: ryggbiff, stekta champinjoner, sparris, tomater, tzatziki och två glas rödvin


God natt på er!

Av Gunilla - 26 mars 2011 08:29

Lördagmorgon och jag sitter och funderar på vad man ska hitta på idag. En sak är inplanerd och det är att jag ska till Kovland och kika på garn. Har hört om någon som säljer garn där och det kan vara kul att få sig lite inspiration. Hoppas de har något som jag inte sett på affärerna inne i stan. Jag vet att jag är garntokig och förmodligen har jag så mycket garn att jag själv skulle kunna ha försäljning. Trots det så kommer jag säkert hem med några nya nystan idag   


Sedan skulle jag behöva gå och inhandla några nya behåar och lite nya kläder är alltid kul. Vi får se vad det blir... Återkommer med rapport när jag är hemma igen. Hoppas ni alla får en mysig lördag!

Av Gunilla - 26 mars 2011 07:16

Vi var inte hemma förrän sent på kvällen igår kväll och därför inget blogginlägg från igår. Men här kommer en uppdatering:

Frukost

Lättyoghurt med havrekli och psylliumfrön

Mellanmål

Lättyoghurt

Lunch

Fläskfilé och rödvinsstuvade champinjoner, sallad, gurka, tomater och vitkålssallad

Middag

Kyckling, fläskfilé, revbensspjäll, rostbiff, färska räkor och kokt ägg


Middagen var ett hopplock av gott färdiglagat då vi alla var trötta efter veckan som gått och bara ville sätta oss och äta något färdiglagat. Roligt med sådan här mat då alla kan välja det just de tycker om. Till lunchen slank det ner grönsaker trots att jag hade en proteindag. Det berodde på att jag handlade maten på skolan och fick så lite fläskfilé i lådan att jag fick komplettera med grönsaker för att bli mätt. Så kan det vara ibland!

Ovido - Quiz & Flashcards