Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Gunilla - 4 mars 2011 20:25

Fredagmorgon och det bästa med att bo på hotell: hotellfrukost clap

Frukost

Äggröra, bacon, kokt ägg, nötpastrami, gurka och tomater

Mellanmål

Kaffe

Lunch

Kyckling, gurka och tomater

Mellanmål

Kaffe

Middag

Tacoköttfärs, fraiche 8 %, sallad, gurka, tomater och rödlök


Åter hemma efter två intensiva men givande dagar Smile

När jag har varit borta så här så inser jag att jag har kommit en bra bit på väg i mitt "mattänk". Jag har inte fallit för frestelserna och när jag avstått det goda som andra ätit så har jag inte känt att jag gjort någon uppoffring. Jag tänker så här att visst skulle det vara gott men jag skulle ändå ångra mig efteråt och då känns det inte som att det kulle vara värt det. Jag är glad så länge som detta håller i sig för jag vet ju att det kan komma andra dagar då jag kommer att äta det onyttiga men då ska jag ha valt att äta det och inte ångra mig efteråt. De tillfällena vill jag välja med omsorg.

Av Gunilla - 4 mars 2011 20:16

Uppdatering från gårdagen som jag spenderade i Östersund. Jag tyckte att det fungerade riktigt bra i matväg trots att jag hade proteindag. Man får göra det bästa av situationen Wink

Frukost

Lättyoghurt med havrekli och ett kokt ägg

Mellanmål

Kaffe (det serverades också en massa olika kakor, men nej tack!)

Lunch

Köttgryta (petade bort grönsakerna) och en tonfiskröra

Mellanmål

Kaffe (och en massa kakor igen och fortfarande nej tack)

Middag

Förrätt: skaldjur på bröd (bort med brödet) och lite tomatsoppa

Varmrätt: fetaostfylld kyckling, risotto och en halv paprika (fetaosten och paprikan fick slinka ner men risotton fick stanna kvar på tallriken)

Efterrätt: cheesecake (och fortfarande nej tack)

Ovido - Quiz & Flashcards