Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Gunilla - 18 januari 2012 17:00

Jag har fått en award av Mona som har en blogg som jag följer. Jag började läsa den när jag började äta efter Dukan i början på förra året. I sin blogg skriver hon om Dukan-dieten, lägger in recept men också om vardagen, stort som smått. Jag uppskattar mycket att hon skriver med humor och glimten i ögat. Vi brukar också spela Wordfued emellanåt. Bloggen heter Du kan Dukan



                               


Om man får en award och vill vara med och sprida den vidare så ska man kopiera bilden och länka till den man fått den av. Vidare tipsa och länka till fem bloggar som man vill sprida vidare. 


De bloggar jag vill tipsa om är:


Resten av mitt liv, efter gastric bypass

Bloggaren är min svägerska, Britt, som i början på december genomförde en gastric bypass. I bloggen får man följa hennes vardag före och efter operationen. Hon skriver ner hur och vad hon äter men också tankar, stora som små.


Mikael Bror Näslund

Bloggaren är min brorson och denna blogg är helt nystartad. Ska bli så kul att följa den och Mikael. Han jobbar som kock och jag tror att hans blogg kommer att innehålla lite av varje.


Clara stickar

Eftersom jag är sann stickfantast så vill jag tipsa om denna blogg. Bloggaren heter Clara och tycker precis som jag om att sticka. Hon lägger upp fina bilder på sina alster och ibland också mönster. Men hennes blogg handlar också om hennes vardag.


Nu blev det bara tre bloggar men det kan hända att jag återkommer med två till ganska snart.

Av Gunilla - 18 januari 2012 16:48

Det känns som om det är lite missvisande att min blogg heter life in pink... just nu är det inte så rosa men jag hoppas att det blir det snart   Efter förra inlägget så fick jag kommentarer från Britt och Mona som gjorde att det kändes lite bättre. Tack snälla ni!


Jag är frusterad för jag sköter mig men vågen står stilla. Just nu känns det som att min kropp inte riktigt fungerar som den ska. Min kropp och jag är lite slut just nu. Vet inte vad det beror på, eller jo till en viss del, men det känns som att det är något annat också. Får se om jag får svar på mina frågor och funderingar på fredag efter besöket i Hudiksvall.


Dagen igår:

Frukost

Kokt ägg med kaviar och miniyoggi och havrekli

Mellanmål

Miniyoggi och rökt kyckling

Lunch

Köttfärssoppa med vitkål

Middag

Kyckling- och baconsås

Mellanmål

1 chorizokorv


Dagen idag:

Frukost

Kokt ägg med kaviar och miniyoggi med havrekli

Mellanmål

Miniyoggi ocg rökt kyckling

Lunch

Kyckling- och baconsås

Middag

Chili con carne

Ovido - Quiz & Flashcards