Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Gunilla - 8 januari 2012 17:10

Nu har jag gått och klurat och funderat på det nya året. Ja inte enbart på det nya året utan även tidigare. Jag har inte mått bra under en längre tid vilket har sina olika orsaker som jag inte vill gå in på här. Efter mycket funderande och samtal med nära och kära så inser jag att det måste till en förändring för att det ska bli bättre. Jag kan inte förändra allt på en gång men jag kan börja i en eller några ändar i alla fall.


Under den gångna veckan har jag varit ute och promenerat i stort sett varje dag. En del dagar har det blivit en längre tur och andra dagar en kortare. Det känns skönt även om det är motigt innan jag har kommit ut   Från och med imorgon ska jag ta itu med det här med kosten. Jag måste börja äta på ett sådant sätt att jag mår bra igen. Under min Dukan-tid i början på förra året så mådde jag bättre genom att undvika kolhydraterna i bröd, ris, pasta och potatis. Om jag inte lärde mig något annat under den tiden så lärde jag mig i alla fall det. Med det menar jag att jag faktiskt gick ner 15 kilo under den tiden men att jag sedan föll tillbaka i dåliga vanor igen och gick upp alldeles för mycket. Men det som har varit har varit och nu måste jag blicka framåt. Jag kan inte göra något åt det som varit men jag kan göra något åt det som kommer.


Så även om kosten från och med imorgon inte kommer att vara helt och hållet enligt Dukan så kommer den ändå att innehålla mycket tänk och inspiration från den. Så ni som vill följa med på min resa är välkomna. Jag ska försöka att skriva varje dag om vad jag äter, hur mina tankar går och hur det går rent viktmässigt.

Ovido - Quiz & Flashcards