Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Mitten på veckan

Av Gunilla - 25 januari 2012 19:22

Eller lill-lördag som en del säger. Idag har varit en hektisk dag och imorgon kommer jag att jobba hemifrån för att hinna klart ett arbete som ska vara klart så fort som möjligt. Ibland är det inte så stora tidsmarginaler men det är bara att göra det bästa man kan.


Matmässigt så försöker jag att hitta mat som funkar för merparten av familjen samtidigt som vissa saker är svåra att tillaga nu. Eller så handlar det om att jag ännu inte har upptäckt hur jag kan göra dem på ett annat vis än tidigare. Det är inte för inte som vi är vanemänniskor. Tror att jag ska försöka att baka lite i helgen.


Förkylningen och känningen åt bihålorna som jag kände i måndags verkar ha gett med sig och det känns skönt i alla fall. Fortsätter att ta de droppar som jag fick med mig hem efter besöket i fredags och äter det jag ska och avstår det som inte är bra och som kroppen är överbelastad med. Sedan får vi se hur det ser ut i min kropp när jag ska på återbesök den 16 februari.


Men nu åter till städning, tvätt och annat glamoröst här i livet. Tjingeling!

 
 
Britt

Britt

25 januari 2012 19:43

Skönt att förkylningen försvann. oCH ATT DET FUNKAR NÅGORLUNDA MED MATEN. ORKAR INTE ÄNRA FAST JAG SER ATT DET ÄR FEL.
Var rädd om dig.

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Beritit

Beritit

26 januari 2012 20:29

Mitt tips till dig: Fokusera på den mat som är bra för dig. Låt resten av familjen hjälpas åt att fixa/handla/laga sin egen mat.
Ge dig själv det du behöver just nu, så att du återfår balansen i ditt liv. Ta hand om dig!!

http://detviktigaste.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards