Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Gunilla - 14 januari 2012 18:23

Japp det blev först en promenad och sedan en tripp till stan. Jag köpte ett ljusrosa bomullsgarn som ska bli en mönsterstickad kofta. Har faktiskt redan påbörjat arbetet. Sedan har jag varit och hälsat på lilla Alice. Hon var så söt och go. Det finns inget mysigare än att gosa med en liten bebis. Huset har städats eller i alla fall det nödvändigaste för att ingen ska behöva få en astmaattack. Middagen är avklarad och vi får se vad det blir ikväll. Om det inte är något bra på tv:n så hade visst Lina hyrt två filmer som vi kunde få kolla på.


Frukost

Kokt ägg med kaviar och miniyoggi med havrekli

Lunch

2 chorizokorvar och 2 stekta ägg

Middag

Kycklingfilé, beasås, kokt broccoli och grönsallad


Dåligt med mellanmål idag. Det har mest blivit kaffe. Rutinerna faller lite på helgerna men det kanske är helt okej ändå. Vi får se vad vågen säger... Hoppas ni alla har haft en bra dag och får en lika bra kväll.

Av Gunilla - 14 januari 2012 09:20

Morgonens vägning: -0,1 kg. Alltså tillbaka på det som jag var häromdagen. Det får gärna hända något imorgon bitti känner jag. Jag funkar så att om det inte händer något så tappar jag motivationen och ballar ur. Men jag ska verkligen försöka att hålla fast och inte falla ur. Snart väntar en promenad och sedan en sväng in på stan tror jag. Vill ju kolla lite garn och mönster. Kanske blir det rosa, man vet aldrig.


Huset behöver en rejäl genomkörare. Just nu är dammråttorna våra och katternas vänner. Återkommer senare för att visa eventuellt garnköp. Tjingeling på ett tag!


Ovido - Quiz & Flashcards