Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Gunilla - 1 augusti 2011 19:46

...ja på vad? Ny början på veckan, nya möjligheter och ja nya tag gällande diet och vikt. Igen kan man väl säga, det är liksom lite trögt nu. Ännu en hektisk vecka på jobbet och jag har ännu inte ringt om flyttstädning och elen. Hm, undrar när det ska bli av. Och sedan måste jag säga upp en del försäkringar som vi har eftersom vi ska byta bolag. Det är lite mycket nu.


Jag har ju börjat packa så smått och stuvat ner det som inte används och sparat köksgrejer som används. Det innebar att i fredags så packade jag ner alla bakgrejor för jag kommer ju inte att hinna baka något innan flytten går. Så resonerade jag men igår så ringde de och bad mig baka till herrarnas fotbollsmatch på onsdag. Shit tänkte jag, i vilken låda la jag bakgrejorna? Det fick bli en långpanna med falska potatisbakelser och sedan får jag baka något annat imorgon som inte kräver runda bakformar. Det kanske blir lite chokladkladdkakemuffins. Och möjligtvis en långpanna till med något smarrigt. Vad vet jag inte än...


Nu kommer jag att redovisa min vikt varje dag för att hålla koll själv men också för att känna att nu måste jag hålla i det här och inte tappa motivationen igen. Så imorgon får vi se hur det går.


Hur gör ni andra för att hålla motivationen uppe?


Ovido - Quiz & Flashcards