Alla inlägg under april 2011

Av Gunilla - 3 april 2011 18:15

Helgen har rasslat förbi och nu återstår endast söndagkväll. I morgon är det måndag och ny vecka med nya möjligheter   


Håller på att titta i mattidningar och på datorn efter lite nya recept och främst då till påsk. Skulle vara kul att hitta något nytt att prova på. Påsken torde inte bli något problem med denna diet då det ju faktiskt finns mycket gott som man kan äta på ett påskbord och som är tillåtet. Min absoluta favorit på påskbordet är stekt inlagd strömming och den är nog inte helt okej att äta. Men vet ni, då tänker jag synda och det utan dåligt samvete    


Frukost

Lättyoghurt med havrekli

Lunch

Grillad kyckling och sweet-chilisås

Mellanmål

Lättyoghurt, rökt skinka

Middag

Fläskkött i ugn med sås

Av Gunilla - 2 april 2011 18:04

Åter hemma efter en heldag som provledare för högskoleprovet. Men jag tycker att dagen har gått fort och nu har jag hunnit äta middag och inväntar kaffe   Sedan blir det nog soffläge resten av kvällen, skönt...


Någon undrade om storseansen som jag var på häromkvällen och vilken som höll i den. Mediumet heter Marie Johansson och hon har en hemsida www.mjsgladje.se/ ifall någon är intresserad och vill veta mer.


Frukost

Lättyoghurt med havrekli och ett kokt ägg med kaviar

Mellanmål

Lättyoghurt, kokt ägg och kokt skinka

Lunch

Kinamat: Kyckling chop suey

Middag

Tacoköttfärs, fraiche, tacosås, sallad, gurka och tomater


Tjingeling på er!   

Av Gunilla - 1 april 2011 17:34

Fredag men inte sista dagen på arbetsveckan för min del. Imorgon går högskoleprovet av stapeln och jag ska vara provledare för 60 skrivande. Det blir en lång dag och man brukar vara ganska trött men det är också kul att möta nya människor.


Den här veckan har blivit lite konstig i matväg. Jag har inte kunnat hålla varannan dag protein och varannan protein och grönsaker. Det har blivit för mycket grönsaksmåltider så jag förväntar mig plus på vågen på måndag. Jag kommer att veta vad orsaken är i alla fall. Det är bara att komma igen med nya tag nästa vecka. Trevlig fredagkväll på er allihopa!


 

Ovido - Quiz & Flashcards