Alla inlägg den 18 april 2011

Av Gunilla - 18 april 2011 17:03

Ny vecka med nya möjligheter. Idag visade vågen på - 1 kg sedan förra veckan. Totalt 13,2 kg på 11 veckor.


I helgen så läste jag i Dukan-boken om fas tre som blir nästa steg. Förut har den känts så långt borta och den är ju inte aktuell ännu. Men ändå så känns det som att jag börjar närma mig. Genom att läsa om denna fas så förstår jag att det är här eldprovet kommer, att behålla den trivselvikt som man uppnått. Även om denna fas blir friare så gäller det nog att strukturera upp den ändå för att det ska fungera. Måste klura lite till och fundera...


Idag fick jag min kallelse till diabeteskontroll och provtagning. Onsdag den 27 april ska jag var där kl. 13.00 och det ska bli spännande och se vad Dukan-dieten har åstadkommit med mitt blodsocker.


Dagen idag:

Frukost

Lättyoghurt med havrekli och en finncrisp med smör, ägg och lite kaviar

Mellanmål

Lättyoghurt

Lunch

Stek och brunsås

Mellanmål

Lättyoghurt

Middag

Hamburgare och stekt ägg

Ovido - Quiz & Flashcards