Alla inlägg den 27 april 2011

Av Gunilla - 27 april 2011 18:44

Nu är jag less!    Att jag gick upp i vikt över påsken kan jag ta eftersom jag hade bestämt mig för att unna mig en del saker. Men det var inte så mycket jag unnade mig, tycker i alla fall inte jag. Hur som helst så gick jag ju upp 1,3 kg men från i måndags har jag skött mig och gjort och ätit som jag ska. Har druckit mitt vatten och promenerat. Man borde ju tycka att vågf-n kunde visa några hekto ner men inte sjutton är det så. Nej, den visar på lite till uppåt istället. Kan någon tala om för mig vad som är fel? Jag vet att jag låter smått desperat men just nu fixar inte jag det här. Det är för mycket nu och om åtminstone det här med mat och vikt kunde funka så vore jag glad.


Köpte en ny ramlösa idag med smak av svarta vinbär som var jättegod. Ett tips till er som tycker om smaksatt, kolsyrat vatten. Idag var jag på diabeteskontroll och provtagning. Sköterskan var positiv och sa att det syntes att jag gått ner i vikt och att jag gjort det bra. Hon undrade också över dieten, som hon aldrig hört talas om, och hur upplägget var och vad jag åt. Nu återstår bara en veckas väntan för att se vad mitt sk "långsocker" ligger på. Jag hoppas på under 5 men det kanske är att önska för mycket. Ha en bra onsdagkväll alla där ute. Själv ska jag skjutsa min dotter på fotbollsträning snart och hämta henne senare ikväll. Ja, det är en fotbollsmammas lott här i livet   

Ovido - Quiz & Flashcards