Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Gunilla - 13 februari 2012 17:18

Och kanske början på något nytt. Precis som jag skrev igår så fick jag mycket funderingar i och med min inlämningsuppgift. Funderar mycket på det här med maten och hur jag ska äta för att må bra och samtidigt gå ner i vikt. För jag behöver verkligen gå ner. I morse när jag ställde mig på vågen så konstaterade jag att på en månad har jag gått upp ytterligare tre kilo. Jag förstår inte vad det är och varför det blir så här. Känns också som att jag har samlat på mig vätska i kroppen igen. Så med det här i huvudet så tog jag ett beslut i morse, som i och för sig har grott ett tag. Jag provar att undvika kolhydrater igen och då kolhydrater i form av pasta, ris, potatis och bröd. Det är klurigt att få till frukostar t ex då de sojabaserde produkterna är tillsatta med socker och det ska jag ju undvika för min diabetes. Så mina frukostar kommer att bestå av typ ägg och bacon. Mellanmål skinka, grönsaker eller en frukt. Lunch och middag blir det vanlig mat med grönsaker. Vet inte om det här kommer att hjälpa men jag måste i alla fall prova något.


Ikväll blir det föräldramöte och sedan hem och packa väskan för en tripp till Stockholm imorgon. Kommer hem på onsdag och på torsdag bär det av till Hudiksvall för återbesök och en till behandling. Ska bli intressant och se om det blivit någon förändring eller om det är lika som förra gången. Jag vet att allt det här med att tömma kroppen på det som den är övebelastad med och bli av med bakterierna kommer att ta tid men det är ju kul om man kan se att det går åt rätt håll.


Hur gick det då med min motion idag? Jag har varit ute och gått och även om det inte blev 30 minuter utan bara 20 så har jag bestämt mig för att vara nöjd med det. 20 minuter är bättre än ingenting. Utmaningen blir imorgon när jag är i Stockholm... Kan man räkna fönstershopping som motion?   

Ovido - Quiz & Flashcards