Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Gunilla - 12 februari 2012 18:26

Ja så var helgen till ända och här sitter man och funderar hur det gick till. Den här helgen har varit slapp men ändå har det hänt en del. Fredagkväll gick i trötthetens tecken - som vanligt. Lördagen börjades med att läsa en av böckerna som hör till kursen. Mycket bra var den och jag kommer nog att läsa den fler gånger. Sedan åkte vi och handlade mat inför veckan som kommer och en present till svärmor. Det blev en fleecefilt. Hem och åt lunch och sedan ville pappa att vi skulle komma och titta hur det blev i vardagsrummet eftersom de har tapetserat om.


Pappa har ju varit på Teneriffa i två veckor och vi har varit hundvakt under tiden. När vi är där säger  han att om han hittar en resa till bra pris till hösten så ska han bjuda Per, mig, Britt och Håkan till Turkiet med honom och Göta!!! Åh, jag som har velat åka utomlands men inte känt att det varit möjligt eftersom vi har köpt hus och det är saker som vi behöver fixa på det och lägga våra pengar på. Jag blev överlycklig. Jag hoppas allt går i lås och att vi kan åka. Det är något att se fram emot eller hur?


På kvällen var vi till Britt och Håkan och åt middag. Det var jättetrevligt och kvällen avslutadess med Melodifestivalen. De två bästa låtarna gick vidare tycker jag. Övriga låtar, låt oss säga att kommentarer är överflödiga.


Idag har jag påbörjat min första inlämningsuppgift som innebär att jag ska skriva om att coacha fram min egen förändring. Väldigt nyttigt och mycket fick jag att tänka på. Jag har bestämt mig för att mitt mål är att förbättra min kondition och att jag ska ut och gå 30 minuter varje dag. Jag har skrivit varför jag gör det och hur jag planerar in det på dagen och vad som kan ställa till det för mig att jag inte gör det. Man ska göra den här förändringen i 5-7 dagar och sedan utvärdera och reflektera över hur det gått. Naturligtvis är mitt mål att fortsätta promenera mer är dessa dagar men det är så uppgiften ser ut. Jag kommer nog att återkomma till den senare i veckan. Den ska vara inlämnad senast på lördag.


Nu ska jag ge mig på lite mer kurslitteratur eller kanske sticka lite. Sticka låter faktiskt mycket roligare och att sätta sig nu på kvällen och läsa engelsk facklitteratur är inte speciellt lockande. Hm, stickning får det nog bli. Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards