Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Åter hemma

Av Gunilla - 16 februari 2012 07:14

Japp, åter hemma efter veckans tripp till Stockholm. Nu har jag åkt tre veckor i rad så nu känns det som att det får räcka på ett tag. Borta bra men hemma bäst. Har dragits med huvudvärk i flera dagar och den fortsatte när jag var i Stockholm. att ha huvudvärk och åka tåg, när man samtidigt har tendens att bli åksjuk, är inte den bästa kombinationen. Var helt slut när jag kom hem igår och gick och la mig nästan på en gång.


Hur gick det då med mat och motion? Ja, sådär får jag väl säga. Maten sket sig på en gång när vi kom ner i tisdags. Ont om tid hade vi så vi tog en hamburgare på centralen. Eftersom jag inte kan äta brödet så vet jag att jag behöver mer än hamburgaren för att bli mätt så det blev det ju strips också. Samma till middagen fast då med en köttbit till. Till lunch igår var vi på Jensens och åt. Tog något som hette fitnesskyckling vilket resulterade i en liten kycklingfilé på tallriken. De varma grönsakerna som hörde till kunde jag inte äta eftersom de var stekta i smör och ingen sås fanns. Så jag gick till salladsbuffén och fyllde på med sallad. Efteråt kom servitören och bad om ursäkt att de hade så lite alternativ till allergiker och att han skulle ta upp saken. Det var ju bra i alla fall. Så nästa gång jag kommer så kanske det finns något annat att välja på  


Det har inte blivit några promenader i den bemärkelsen som jag tänkte men jag konstaterade att jag fått ganska bra med motion ändå. En bit till och från t-bana och hotell har bidragit med lite i alla fall.


Idag är jag ledig och ska till Hudiksvall på återbesök, får se vad som sägs där. Återkommer om det senare. Hej på ett tag!

 
 
Britt

Britt

16 februari 2012 16:39

va tråkigt att du har huvudvärk. Men om man ska se det positivt så är det ett bevis på att du har ett. ha ha. Lika tråkigt med maten, Men även där så kan det bli bättre för någon annan nästa gång. Jag tror nog du rörde på dig till räckligt.
Huvud saken är att du försöker gör det bästa.

Var rädd om dig / Britt

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Mona

Mona

16 februari 2012 18:59

Vad synd att det inte blev bra på Jensens, det var ju jag som rekommenderade det.
Jag har käkat den där fitnesskycklingen och jag fick rejält med både kyckling och grönsaker, men du har rätt, grönsakerna var nog stekta när jag tänker efter.
Huvudvärken märktes inte på WF, du var ju så grymt bra, jag hade inte en suck.
Hoppas du mår bättre idag.

http://amonazondukan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards