Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Hemma igen!

Av Gunilla - 9 februari 2012 16:50

Då var man hemma igen efter en snabbvisit till stora staden   Åtminstone för den här gången för på tisdag till veckan bär det av igen. Synd bara att det knappt finns någon tid för shopping. Det är alltid kul att hinna gå och titta i lite affärer. Jag har fått tips av Mona om en affär som säljer garn och den skulle jag vilja besöka.


Imorgon blir det till att jobba hemifrån och få klart lite budgetarbete och så. Ska försöka hinna och läsa i helgen, nu när böckerna har kommit. Har börjat med den svenska och det är mycket intressant att ta in. Den heter "Det coachande samtalets hemlighet". En av inlämningsuppgifterna är att genomföra ett coachande samtal. Ska bli spännande!


Att undvika att äta mjökprotein och vetestärkelse när man är borta är inte det lättaste. Hemma vet jag ju vad jag stoppar i mig eftersom det är jag som lagar maten men borta måste man dubbelkolla allt. Och jag som bara älskar hotellfrukostar tycker inte att det är lika roligt längre. Igår morse blev det två hårdbrödmackor utan smör men med skinka och paprika på. Lite bacon och kokt ägg. Äggröra som jag älskar kan jag ju inte äta och inget mjölkfritt smör hade de heller. De löskokta äggen var, ja, verkligen löskokta. Nu blev det lite gnälligt och ja det är väl bara att gilla läget. Vad annars?


Nu lite städning och sånt innan mina favoritprogram på teven, "Once upon a time" och "Revenge". Tjingeling!



 
 
Mona

Mona

9 februari 2012 19:37

Vad synd att hotellfrullen inte var bra. Jag är ingen frukostmänniska i vanliga fall, äter för att jag måste. Men på hotell är det oftast höjdpunkten på resan, t.o.m för en Dukanare.
Men det är klart att det blir besvärligare för dig att hitta bra alternativ, hur gick det med lunch och middag då?
Nästa gång kanske du ska fråga på hotellet om de kan fixa en äggröra till dig som du kan äta?
Garnverket finns förresten på nätet också, och det verkar som om de har gratismönster och att man kan beställa på nätet. http://www.garnverket.se/se/

http://amonazondukan.blogspot.com

 
Britt

Britt

9 februari 2012 20:37

Välkommen hem.
Synd att du inte känner dig nöjd med hotell frukosten. Men som Mona skrev be om att få det du kan äta. Men pålägg hade dom väll grönsaker och frukt brukar ju finnas. Plocka bara det som är dyrt och som ni inte har hemma brukar Sunes pappa säga kör på det.Tråkigt att du inte hinner ränna runt i affärer för det är ju alltid skoj. Jobba hem i från vilket lyx. Hoppas du får mycket gjort.
Var rädd om dig. / Britt

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Mona

Mona

10 februari 2012 10:02

Tack Gunilla.
Jag är nog ganska envis av mig, jag har bestämt mig för att lyckas, och ger mig inte förrän jag gått i mål.
Kul om jag lyckas inspirera andra, det var ju inte därför jag började blogga utan mest för att skriva matdagbok och skriva av mig mina tankar om ditten och datten.
Nuförtiden verkar jag ha många besökare, och det blir ju extra kul men samtidigt lite krav på att man bör skriva om något intressant eller roligt.
Fast jag skriver ju bara om mitt eget ointressanta liv med Dukan, och det verkar ju faktiskt som om vissa tycker det är lite intressant;-)

http://amonazondukan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards