Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Hektiskt

Av Gunilla - 6 februari 2012 19:23

Ja nu är det lite hektiskt. Det blir lätt så när man vet att man ska vara borta från jobbet i två dagar. Mycket att ordnas och samtal som ska ringas. Har varit iväg och köpt ett par jeans och ska snart börja och packa det som ska med till Stockholm. Det är bara en natt men alltid lite grejer som ska med. Kan inte vara utan hårtorken   


Idag kom mina böcker så nu är det bara att kavla upp ärmarna och börja. Synd att jag inte kan läsa när jag åker tåg, blir lätt illamående. Det är en bok på svenska och tre på engelska. När jag tittade i den ena engelska boken och konstaterade att den var på femhundra sidor och inte en bild då kändes det tungt. Men, sa min arbetskollega, jag såg i alla fall ett diagram på en sida. Ja man måste se det positiva i saker och ting. Och som en annan kollega sa, du har väl inte beställt en serietidning? Och det hade hon ju rätt i. Ska börja med den svenska som inskolning   Känner mig lite ringrostig då det var några år sedan jag läste. Hoppas att det är som när man lär sig cykla.


Men nu till packningen och vi hörs igen på onsdag kväll för då är jag tillbaka.

 
 
Britt

Britt

6 februari 2012 19:50

Kul att böckerna har kommit du är så duktig läsa böcker på engelska! Tur att det inte är jag som ska läsa, för det hade jag aldrig fixat.
Så det är en tripp till den stora staden på G. Hoppas du får det trevligt och att du får lära dig nått mat nyttigt. Ny jeans var handlade du? Ska du ha dom på resan? Och du glöm inte hår torken :)
Var rädd om dig. / Britt

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Mona

Mona

6 februari 2012 20:15

Med tanke på mitt inlägg så undrar man om det är jag som fått dig att förstå att man måste se positivt på saker och ting? I så fall har jag kju lyckats med något i dag, förutom datorkraschen.
Ha en trevlig vistelse i Stockholm. Tänk om vi möter varann och inte vet om det.
Fast det är klart, du kanske känner igen mig, för jag är ju inte så anonym längre efter artikeln.
Svar: Tack Gunilla, bra att du håller tummarna, det gör jag med.
Kramar /Mona

http://amonazondukan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards