Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Söndag

Av Gunilla - 5 februari 2012 10:36

Klockan är bara halv elva men vi har både hunnit titta på en fotbollsmatch, tvättat lite och nu varit och handlat mat inför kommande vecka. Så är det när man har fotbollsmatch klockan sju på morgonen! Men jag kanske får lite gjort idag om jag inte blir så trött förstås   


Igår kväll var vi till Jenny, Frank och lilla Alice. Där var också Aili, Jennys mamma, som vi inte träffat på jättelänge. Kul att träffa alla och hoppas att det inte dröjer så länge till nästa gång. Alice hade vuxit mycket sedan jag såg henne sist. Tänk att små bebisar kan växa så mycket på bara tre veckor.


Ska förbereda lite inför middagen, idag blir det lax på saltbädd. Det är lite klurigt med såser när man inte ska äta mjölkprotein men som tur är så kan jag äta Lohmanders goda såser. Jag vet, de är inte nyttiga, men jag bortser från det just nu. Ska se om jag hittar receptet på en vitkålssallad som jag gjorde för länge sedan och som jag tyckte var god. Kanske jag ska börja lägga upp lite recept här på bloggen... Vad säger ni som läser? Skulle det vara av intresse?

 
 
Britt

Britt

5 februari 2012 11:12

Ja recept är kul! Lax på salt bädd är ju gott, förstår att det är svårt med såser så då är det ju tur att lomanders går bra. Va kul att du fick träffa Aili. Och jag kan förstå att Alis var söt. Sa frank nått tänkvärt? Hur har det gått i alla matcher? Vad tyckte du om melodifestivalen?
Måste kolla till pajen var rädd om dig Britt

http://www.restenavmittliv.bloggplatsen.se

 
Mona

Mona

5 februari 2012 18:03

Recept är alltid bra, om inte annat för din egen skull. Då vet du var du har dem.
Jag har ett cole slaw recept, men det funkar förståss inte för dig för det var kesella i den. Men det finns ju goda pizzasallader som du borde kunna göra, utan pizza då förståss;-)
Kram

http://amonazondukan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards