Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Middagsrecept

Av Gunilla - 3 april 2011 18:38

Här kommer ett recept på det som vi åt till middag idag. Jag bytte ut kycklingen mot fläskkött eftersom jag hade köpt en benfri kotlettrad idag. Jag skivade den och la skivorna (ostekta) i en form och hällde sedan såsen över. Jag använde fraiche 8 % och MildaMat 4 %.

Ingredienser:

2 kg kycklingfilé

5 dl kokbar creme fraiche

0,5 dl kinesisk soja

1-1,5 tsk sambal oelek

3 dl grädde

Gör så här:

Lägg de frysta eller färska/tinade kycklingfiléerna i en ugnsform där alla filéer får plats att ligga bredvid varandra - för att de ska täckas jämnt av såsen.

Blanda crème fraiche, soja, sambal oelek och grädde i en bunke och rör om. (Om du använder äkta crème fraiche och vispgrädde så ta den större mängden sambal oelek och soja, använder du light-produkter så ta den mindre mängden. Smaka gärna av.)

Häll detta över kycklingfiléerna. Det är viktigt att filéerna täcks så mycket som möjligt av såsen.

Ställ in i mitten av ugnen i 175°C i 1,5 timmar.

Servera med ris, potatis, grönsaker.


Receptet är hämtat från www.recepten.se

 
 
Mona

Mona

3 april 2011 19:15

Vad flitig du varit i köket idag. Det där verkar ju jättegott.
Påsken är en perfekt Dukanhögtid, då har jag precis kommit hem från Kanarieöarna och kommer troligen fuska lite med matjessill som är min favorit.

http://amonazondukan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards