Direktlänk till inlägg 12 december 2011

One done, one to go...

Av Gunilla - 12 december 2011 18:30

Har påbörjat stickandet av ett par bebissockar. Nu är den ena klar och den andra är på stickorna och snart klar. De här sockarna blev lite i regnbågens alla färger. Kan behövas så här i vintertid. Idag har det snöat så nu är det äntligen lite vitt på backen. Tog mig ut på en promenad efter maten och det var skönt trots att vägarna inte var riktigt upplogade.


Imorgon väntar årets andra julbord och det är med mitt jobb. Det ska bli kul, undra hur många vi blir? I fjol tror jag vi var över 300. Tänk att det snart är jul! Håller på att leta lite recept till efterrätt på julafton. Vi får se vad det blir. Ha en trevlig kväll alla ni där ute!


Här är sockan som kanske inte ser så jätteliten ut här men faktiskt är gjord för en nyfödd bebis.

       

 
 
Britt

Britt

13 december 2011 08:03

Fin socka. Tog mig ut en liten liten sväng med Maja i går. Är liv rädd att halka. Ska försöka med en lite längre i dag. Hoppas du får det trevligt på jul bordet med mycket god mat.
Men du jag vill verkligen få reda på vad jag ska göra till jul? Kan du inte fixa den listan snart?

Hoppas du får en trevlig kväll / Britt

http://www.liteavallting.blogg.se

 
Britt

Britt

15 december 2011 09:22

Du Gunilla.
Jag pratade med Mamma i förrgår, Hon undrade vad hon skulle ha med sig. Sa att hon skulle ta med ost sin krukost och någron/några fler. Ett paket smör, undra om hon fattade att det var typ bregott? och att han skulle ta hårdbröd nått gott. För visst var det de du sa? Jag sa att du skulle åter komma om vilken tid. Jag skulle ju fixa stekt inlagd strömming. Grava lax. tar naturligt vis med hovmästar såsen till det. Ska jag göra en jansson? och svampomelett? Jag kommer även att ta med 2-3 icke juliga saker till Micke, ja till er övriga också samt naturligt vis julbrödet.
Vill du att jag ska göra nått mer?
Kan du inte göra en list på vad var och en ska ta med så ser man ju och kan anmäla sig till nått som fattas.

http://www.liteavallting.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards