Alla inlägg den 22 december 2011

Av Gunilla - 22 december 2011 19:34

Ja, julgran eller ej, det är det jag funderar på nu. Den får inte riktigt plats och vi har inga småbarn längre som vill vara med och klä den. Det är ju liksom det som är grejen med julgranen, att klä den tillsammans. Det blir ju inte mindre jul för att vi inte har julgran i år. Men nu kom just Per hem efter att ha skjutsat Lina och jag sa att vi kanske ska strunta i granen i år. Nähä, då ville han ha julgran. Han som liksom inte är så mycket för jul och traditioner... trodde jag    Jaha, då får det väl bli gran i år också!


Amaryllisen som jag köpte håller på att slå ut och frågan är om det blir precis lagom till julafton. Det skulle ju vara perfekt.

 


Dagen har spenderats genom att plocka, tvätta och städa. Imorgon är det julklappsköp och inhandlande av julmat som gäller. Vi ska försöka att åka så tidigt som möjligt och undvika den värsta ruschen. På julafton kommer vi alla att vara samlade och det ska bli jättekul. Det är så jag vill att julafton ska vara, alla tillsammans, äta gott och bara umgås. Det är för sällan som man gör det och det är synd. Men nu ska jag gå och skriva klar min inhandlingslista inför morgondagen. Tjingeling på er!

Av Gunilla - 22 december 2011 09:42

...och jag har nästan allt ogjort. Trots det så orkar jag inte bli stressad. Det kanske kommer imorgon då jag ska ge mig ut och köpa både julklappar och julmat. Tog mig en extra semesterdag idag då vi har det ganska lugnt på jobbet. Sedan kommer jag att vara ledig ända fram till 9 januari. Det känns jättelångt borta nu men snart är vi där. Jag behöver verkligen vara ledig och bara vara. Den här gången lyssnade jag på vad min kropp och jag behöver och det är vila.


Idag ska jag försöka och få undanstädat här så att det är gjort i alla fall. Koka senap och griljera skinkan gör jag imorgon kväll. Ska se om jag tar och bakar en kaka som vi kan ha till kaffet efter julmaten. Julgranen kanske vi kan ta ner ikväll... Oavsett hur mycket eller lite man hinner så blir det jul ändå, eller hur? Hoppas ni alla har det bra så här i juletider.   

Ovido - Quiz & Flashcards