Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Julen närmar sig...

Av Gunilla - 6 december 2011 17:08

... och det finns tusen saker att göra! Jag har fortfarande inte köpt en enda julklapp men tänker att det inte är något problem eftersom vi bara ska köpa till barnen. Det är inte så svårt att hitta på något till dem för det finns alltid något som de behöver och om man inte kommer på något så funkar ju alltid pengar eller presentkort   Att handla något till vuxna som typ har allt är svårare och då hade jag nog känt mig mera stressad.


Nej, jag vill att julen ska handla om att träffas och vara tillsammans. Äta gott och bara ha det bra. Och då kommer vi ju till det här med maten. Eftersom vi alla ska fira jul här hos oss, i vårt nya hus, i år så satte jag mig igår och skrev en lista över vad som vi kan tänkas vilja ha på julbordet. Det här är vad jag kom fram till:


Köttbullar

Prinskorv

Kalvsylta

Sill

Gravad lax

Gravlaxsås

Senap

Julskinka

Revbensspjäll

Janssons frestelse

Omelett med svampstuvning

Sallat

Bröd

Smör

Ost

Leverpastej

Stekt inlagd strömming

Drick/öl

Potatis

Ägghalvor med räkor

Kaffe

Kaka


Undrar om jag har glömt något? Mina favoriter är definitivt stekt inlagd strömming och sallat. Då är det jul för mig. Vad har ni för favoriter på era julbord?

 
 
Ingen bild

Britt

6 december 2011 20:05

Jag har inga större förväntningar alls. Att träffas och umgås är det som gäller tycker jag. Vad vill du att jag ska göra förutom strömmingen? Gör gärna en fördelning så vi vet. Jag har hunnit med några julklappar. Men det är ju lika för mig inga små barn längre.

Snart kaffe, sköt om dig. / Britt

 
Mona

Mona

6 december 2011 21:01

Ingen jul i vårt hus utan dopp i grytan (med hårt tunnbröd), julskinka och apotekets julsenap.
Annars är kallrökt lax och inlagd sill mina favoriter.
Jag har inte heller handlat julklappar än, det är lite tätt mellan min dotters födelsedag och jul, så man hinner knappt ladda om.

http://amonazondukan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards