Direktlänk till inlägg 3 december 2011

OLIVA

Av Gunilla - 3 december 2011 17:28

En förklaring kanske krävs till min rubrik och tillika min frånvaro. För ett tag sedan lyssnade jag på en föreläsare som just tog upp OLIVA, som stod för Om Livet Inte Vill Annat. För det är just så det är ibland. Min frånvaro har berott på flera olika orsaker men sammantaget så har det med händelser i livet att göra. Ibland så får man lite för stora doser av prövningar som i sin tur leder till en massa funderingar och man mäktar inte med allt som man vill. Men så efter ett tag så känner man att det börjar vända och lusten till olika saker kommer tillbaka. Som att blogga för att ta ett exempel. Sedan har jag ju fått några inlägg som har påpekat min frånvaro här på bloggen och jag tänkte att det faktiskt kanske är en och annan som läser det jag skriver.


Den här helgen är jag solo här hemma. Det förstås om jag inte räknar sonen Johans närvaro som består i att sova halva dagen för att sedan sitta vid datorn och sedan dyka upp och vara social när det är mat.  Dottern, Lina är hos pojkvännen och har endast dykt upp här hemma för att duscha och byta kläder. Nu är hon på en konsert. Per är i Stockholm på kurs. Ja och vad gör jag? Ingenting faktiskt! Det känns egentligen ganska skönt att någon helg inte ha något speciellt inplanerat utan bara vara. Men jag gör ju faktiskt någonting, jag stickar som bara den! Har beställning på ett par sockar som ska vara till julklapp och jag gillar inte att vara sent ute. När jag fyllde år fick jag en jättefin och bra bok om stickning. Jag fick inte bara en utan två! Hade visst lyckas säga till flera att jag önskade mig just den boken. Den tar upp flera olika sorters mönsterstickning och jag är jättesugen att prova på någon av dem. Men jag har flera sockar på gång så jag tänkte göra klar dem först. Men sedan så...


I torsdags var vi på Hedbergskas Julstämning och såg Lina tillsammans med de andra esteterna bjuda på en fantastisk julkonsert. Tänk att det finns så många duktiga och modiga ungdomar. De blev uppmärksammade i båda lokaltidningarna och på bilden så är det Lina till höger.

      
                                Och tomten också. Rebecka Vesterlund, Beatrice Hammarström och Lina Candell sjöng ”Santa Claus is coming to town” och fick så klart trängas med tomten på scenen.Foto: Mats Olsson

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och återgå till stickningen. Hoppas ni alla får en trevlig lördagskväll!

 
 
Britt

Britt

4 december 2011 17:06

Yes äntligen! Nu är det som på TRSS plötsligt händer det. Kul att du börjar blogga igen.
Kul att jul konseren var bra. Förstår att Lina var toppen som vanligt. Va kul för Per att få åka på kurs hoppas han fått lärasig nått som han är intresserad av. Hur var det for ni till kovlad och köpte garn i veckan?

Sköt om dig / Britt

http://www.liteavallting.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards