Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Hallå där!

Av Gunilla - 18 juli 2011 07:49

I´m back...eller nå´t   Det har varit ett långt uppehåll från bloggen pga olika orsaker. Semester, bloggtorka, mycket att göra men nu tar jag nya tag. Detta är min sista semestervecka och semestern har satt sina spår - på vikten! Men jag har bara mig själv att skylla för jag liksom släppte på alla spärrar. Usch vad jag blir besviken på mig själv. Har jag inte lärt mig någonting? Jo, efter en del funderande så inser jag hur viktig de två sista faserna i Dukan-dieten verkligen är. Långsam övergång och inte som jag pang tillbaka till de dåliga vanorna. Nej, nu gäller det att hålla sig på banan så att jag når mitt mål!


Jag ska försöka med rena proteindagar t o m torsdag så plussar jag på med grönsaker till helgen. Min dotter fyller 17 år på fredag men det blir banne mig inga kakor och tårta för min del. Nu får det vara nog!


I övrigt så har vi köpt hus och flyttar in i mitten på augusti. Det ska bli jättespännande och otroligt roligt. Det är dags nu. Vi är inte som alla andra som skaffar hus när barnen är små utan vi gör det när de är stora   Men vem har sagt att man måste vara som alla andra?


Trots mitt långa blogguppehåll så hoppas jag att det fortfarande finns några läsare där ute som hänger med. Vi hörs snart igen!

 
 
Mona

Mona

18 juli 2011 08:08

Jag hänger med, verkar som många Dukanare har semester nu för det är dålig aktivitet på nätet.
Även jag är ledig, men jag har gått in i Dukans 3'e fas över sommaren för att försöka hålla vikten någotsånär.
Du är snart i form igen, lycka till.

http://amonazondukan.blogspot.com

 
Carro

Carro

18 juli 2011 10:09

Yeay! Kul med bloggaktivitet igen! :)

http://blog.orrac.nu

 
Ingela

Ingela

18 juli 2011 10:57

Hej och välkommen tillbaka till oss andra DUKANARE. Jag är också inne i den tredje fasen men än så länge går det bra fast det är semester. Man är ju SÅ lycklig att man äntligen har lyckats bli smal och fin. Grattis med huset, mysigt att inreda och fixa.

www.ingelaj.blogg.se

http://ingelaj.blogg.se

 
Britt

Britt

18 juli 2011 19:15

Bra Gunilla att du är igång igen. Jag saknar att läsa vad du har för dig, som om jag inte vet det. Men det blir nått annat att läsa det. Jag är jätte jätte glad för er och huset vet att det är något du längtat efter länge. / Britt

http://www.liteavallting.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards