Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Söndag

Av Gunilla - 30 januari 2011 12:30

Ja så var det söndag och helgen börjar gå mot sitt slut. Jag har hunnit med en promenad med goda vänner och har även vägt mig (urk). Nästa söndag hoppas jag på helt andra siffror, för jag vill inte stå stilla en vecka till.


Jag behöver gå ned i vikt av många olika orsaker. Dels för att få bukt med mina blodsockervärden men också för att helt enkelt må bättre. Jag har ont i rygg, axlar och nacke samt att jag sover dåligt. Sedan är ju konditionen inte den bästa så det finns många fördelar med en viktminskning. Det finns så många dieter och metoder och jag vet innerst inne att alla fungerar om man följer dem och är motiverad. Det gäller bara att hitta en som passar mig och som jag kan leva med. Att väga mat för att hålla koll är inget för mig. Jag vill kunna äta tills jag är mätt och då måste jag välja livsmedel som det funkar att äta obegränsat av.


Jag köpte senaste numret av MåBra och fastnade där för en diet som de tog upp, Dukan-dieten. Har sedan sökt information på Internet och läst en del bloggar om människor som provat denna diet och tror nu att det här kan vara något för mig. Jag är i alla fall beredd att prova! Så från och med imorgon, måndag så kör jag. Återkommer senare med mer information om denna diet men nu ska jag iväg och handla lite mat. Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 8 april 2012 11:17

Hjälp, vi har myror i vårt vardagsrum. Jag tycker inte om dessa små kryp och tycker att de kan hålla sig utomhus   Vi upptäckte det här i går kväll och nu måste vi åka och köpa något som tar bort de äckliga små krypen. En av våra katter, Doris, har p...

Av Gunilla - 6 april 2012 11:07

Långfredag idag och Per har gett sig iväg till Stockholm med sin bror som ska köpa en bil där. Lina är hos pojkvännen, Johan sover och här sitter jag. Har hunnit plugga lite och ska försöka börja skriva på inlämningsuppgift 3 nu under helgen. Sedan ä...

Av Gunilla - 4 april 2012 18:34

Tänk att det är skärtorsdag imorgon. Jag har inte påskpyntat något för jag vet inte vart påskpyntet är sedan vi flyttade. Får se om jag inhandlar något imorgon. Funderar lite över maten i påskhelgen och vi har bestämt stt skippa den traditionella pås...

Av Gunilla - 2 april 2012 13:44

Jaha, så var jag åter efter mitt besök hos optikern. Har hunnit läsa lite om ledarskap också men nu värker både ögon och huvud så jag tar en paus. Vad sa då optikern? Ja detta med mitt hängande ögonlock heter visst ptos och innebär nedsatt elasticite...

Av Gunilla - 2 april 2012 09:16

Så var det måndag igen och jag är ledig idag för att läsa och skriva uppgifter som är i den kurs jag nu läser. Hade funkat jättebra om det inte var för att jag har problem med mitt ena öga och har haft det nu under en veckas tid. Det är som tur det ö...

Ovido - Quiz & Flashcards