Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Gunilla - 18 mars 2012 17:33

Jaha så var det söndagkväll och helgen går mot sitt slut. Det är bara att konstatera att helgerna går alldeles för fort. I går morse hade vi strålande sol här i Sundsvall och solen gassade på baksidan så jag gick ut för att kolla vad som hänt i min rabatt.

 

Det är fortfarande snödroppar och krokusar som gäller och de ploppar upp på fler och fler ställen. Har för mig att jag satte tulpaner också men de dröjer nog ett tag till innan vi ser till dem. Planterade också lökar på framsídan i höstas men där kommer det att dröja innan något händer. Snön ligger kvar och det är hårt i backen. Just nu är det mycket tidningar och böcker om trädgård och växter här hemma. Funderar som bäst på vad som ska sås i krydd- och grönsaksväg samt vad som ska planteras i rabatterna.


Till middagen så grillade vi första gången i vår men även för första gången sedan vi flyttade in i huset. Mot kvällen hade det mulnat på och det var kallare så Per, som var förste grillare, drog på sig dunjackan. Såg lite kul ut tycker jag.

 

Nu väntar lite pluggande och sedan ingenting tror jag. Till veckan bär det av till Östersund tisdag och onsdag och på torsdag till Hudiksvall. Den här gången ska hon mäta och se om något hänt med de belastningar som jag har i kroppen. Hoppas verkligen att det är någon skillnad. Har mått pyton sedan förra gången jag var där och jag vill verkligen att det ska göra någon skillnad. Vi får väl se...


Ha en bra söndagskväll allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards